Private blog network - na tej stronie znajdziesz więcej informacji o pełnej ofercie.
Żeby odbiorca odkrył twoją działalność powinieneś nie tylko złożyć stronę firmową, ale też zatroszczyć się o jej widoczność na pierwszych pozycjach w wynikach wyszukiwania. Do tego kluczowa jest treść strony i to czy cyklicznie dodawane są do niej nowe rzetelne i pomocne dla klienta informacje. Lecz nie wolno też zaniedbać tzw. link buildingu, a więc pozyskiwania linków zewnętrznych wiodących do strony. Jednym ze sposobów na link building jest korzystanie z PBN – prywatnej sieci blogów.
Private blog network – do czego służą PBNy?
PBNy są prywatne, gdyż są tworzone a następnie nadzorowane przez jeden podmiot (zazwyczaj przez sporą agencję marketingową albo firmę SEO), który troszczy się o jakość pojawiających się tam artykułów. Prywatne sieci blogów są często wykorzystywane jako komponent wieloaspektowej strategii reklamowej, co trzeba silnie podkreślić, bowiem najlepsze rezultaty ich wykorzystania daje się zauważyć w odniesieniu do stron, które zostały wcześniej odpowiednio zoptymalizowane pod kątem contentu oraz technicznym. Prywatne sieci portali nie tylko umożliwiają utworzenie znacznej ilości linków przychodzących do strony, ale również na ich zróżnicowanie, co jest dobrze postrzegane przez algorytmy wyszukiwarek. Słabym punktem PBNów jest to, że ich wykonanie nie jest tanie, a następnie należy przeznaczać wiele godzin na utrzymanie ich na stosownym poziomie.
Wizytówki NAP i artykuły z linkiem kanonicznym, czyli jak korzystać z potencjału PBN
Prywatne sieci blogów bardzo dobrze zdadzą egzamin w pozycjonowaniu lokalnym, ponieważ można na nich publikować tematyczne artykuły sponsorowane będące wizytówką NAP. Co to NAP? To w zasadzie każda publikacja online, gdzie zaprezentowane są najistotniejsze informacje kontaktowe firmy – jej pełna nazwa, telefon lub adres e-mail i adres. Przykładowo, wizytówka Google Moja Firma jest NAP-em, ale jest nim także profil na portalu społecznościowym, wpis w ogólnodostępnym katalogu biznesowym czy artykuł, pod którym podano firmowe dane kontaktowe.
Inny efektywny sposób na wykorzystanie możliwości PBNów to publikacje z linkiem kanonicznym. To republikacja wartościowych artykułów z podaniem odnośnika do oryginalnej treści oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W takiej sytuacji roboty wyszukiwarek przeważnie oceniają lepiej użyteczność oryginalnego artykułu, gdyż odnajdywanie linków do niego na różnych witrynach zewnętrznych traktują jako sygnał, że pod wskazanym adresem kanonicznym opublikowane są wiarygodne, warte przeczytania teksy. Artykuły z canonicalem najlepiej sprawdzają się przy tekstach z branż YMYL (Your Money Your Life), gdzie kluczowe jest zdobycie wysokiego autorytetu, innymi słowy tych związanych przede wszystkim z medycyną, prawem, bieżącymi informacjami czy doradztwem finansowym.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO