Garść informacji o pozycjonowaniu

Pozycjonowanie stron internetowych - usługa na miarę Twoich potrzeb

Funkcjonują trzy główne strategie pozycjonowania:
– pozycjonowanie lokalne,
– pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail),
– pozycjonowanie okresowe.

Pozycjonowanie Lokalne

W pozycjonowaniu tego typu najważniejsze jest dodanie do frazy nazwy wybranej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym można wziąć pod uwagę zazwyczaj:
– miejscowość (przykładowo “salon kosmetyczny Kraków”)
– dzielnicę (“sklep RTV Bałuty”)
– państwo (“producent obuwia Polska”)
Pozycjonowanie lokalne świetnie sprawdzi się w przypadku podmiotów lokalnych, które adresują swoje produkty tylko do osób przebywających na danym obszarze. Ta metoda pozycjonowania jest stosowana też wówczas, gdy firma ma nieduży budżet na promocję i nie jest w stanie rywalizować na słowa kluczowe bez dopasowania lokalnego, np. zamiast “sklep komputerowy”, to “sklep komputerowy Kraków”.

Pozycjonowanie Long Tail, to znaczy na tzw. długi ogon

Dalszy model pozycjonowania to solidne i sprawdzone rozwiązanie dla posiadaczy niskich środków na reklamę. Za sprawą należytego doboru słów kluczowych, nie tylko uda się wejść w niszę związaną z interesującą nas branżą, ale także stawki za reklamę w Google Adwords znacznie się obniżą. Pozycjonowanie na długi ogon to też znacznie mniejsza konkurencja. Kluczowe jest także to, iż coraz popularniejszy jest trend wpisywania skonkretyzowanych zapytań w wyszukiwarkach.
Frazy pozycjonowania Long Tail to na przykład:
– smartfon Samsung Galaxy S8 czerwony,
– buty sportowe Nike Tanjun białe sklep online,
– golarka Eldom MT500 srebrna.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niezmiernie ważne zwłaszcza dla sklepów działających w sieci. Z wykorzystaniem tego typu fraz, sklepy mające w swoim asortymencie bardzo szeroką ofertę produktów mogą efektywniej zdobywać pożądane pozycje w Google.

Pozycjonowanie okresowe

Pozycjonowanie okresowe pełni specjalną funkcję przed cyklicznymi albo jednorazowymi wydarzeniami, takimi jak finały Pucharu Świata w piłce nożnej, Tłusty Czwartek lub Dzień Kobiet. Ten rodzaj pozycjonowania będzie bardzo skuteczny, jeśli popularna w danym okresie fraza zostanie znaleziona i użyta ze stosownym wyprzedzeniem. Zazwyczaj pozycjonowanie okresowe wykorzystywane jest w branży turystycznej i gastronomicznej. Przeważnie powinno się zainicjować je na 8-10 tygodni przed interesującym nas wydarzeniem, by wyszukiwarka Google zdążyła na czas zaindeksować nową ewentualnie uzupełnioną treść strony.

Siedziba firmy:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]