Sprawdź więcej informacji o SEO na https://seo4.net.
Przedsiębiorstwa i właściciele stron internetowych, którzy marzą o tym, żeby wyświetlać się na pierwszych pozycjach w wyszukiwarce, mogą to osiągnąć na co najmniej 3 sposoby. Pierwszy – najbardziej wadliwy – to podjęcie starań samodzielnie. Nie mając kwalifikacji w problematyce SEO i nie monitorując każdego dnia komunikatów o zmianach w algorytmie Google, trudno postępować poprawnie i – najważniejsze – efektywnie. Drugi sposób to utworzenie etatu dla profesjonalnego SEOwca, niemniej jednak nie każda firma się na to decyduje powodu ograniczeń budżetu. Trzecia metoda to nawiązanie współpracy z agencją SEO. Wydatki zarezerwowane na zadania agencji SEO można dostosować do możliwości finansowych zlecającego. Zaletą kooperacji z agencją SEO jest to, że nie licząc specjalistów od SEO w pracują tam dodatkowo osoby od kodowania, kreatywnego pisania, kampanii Google Ads czy grafiki służące rzeczową pomocą w tych kwestiach.
Agencja SEO – postaw na tę, która działa w branży od lat
Agencji SEO w naszym kraju jest wiele. Na co zwrócić uwagę w toku poszukiwań podmiotu, która podniesie naszą widoczność w SERP? Warto postawić na agencję, która istnieje na rynku od kilku lat. Liczba agencji SEO, a także tych kreatywnych i reklamowych, co roku rośnie, co nie zawsze gwarantuje odpowiednią jakość usług. Współpracując z firmą, która istnieje od mniej więcej dziesięciu lat, można mieć pewność, że posiada ona duże doświadczenie i może w każdej chwili pochwalić się pokaźnym portfolio swoich uprzednich klientów. Agencje SEO zazwyczaj na swoich stronach posiadają sekcję z wykazem tzw. „kejsów”. Przed zatwierdzeniem umowy powinno się przeczytać studia takich przypadków, aby samemu przekonać się, jakich wyników można się spodziewać po agencji, a także to z jakimi branżami pracowała i jakie kwestie udało jej się rozwiązać. Dobra agencja SEO to taka, której praca jest przejrzysta: pisze o harmonogramie zadań na zbliżające się miesiące, jak również dostarcza raporty z przeprowadzonych działań i ich następstwa.
Kolejna istotna kwestia to spersonalizowana oferta i dopasowanie strategii działań do charakteru działalności prowadzonej przez klienta agencji. Jeśli agencja SEO na pytanie ofertowe odpowiada w kilka minut, a oferta wygląda jak uniwersalny szablon, powinien to być znak alarmowy. Po wysłaniu zapytania pracownik sumiennej agencji SEO kontaktuje się z potencjalnym klientem, aby dopytać o kolejne informacje o firmie, nieodzowne do utworzenia dla niej pełnej oferty. Chodzi o dane, których nie można wyszukać na własną rękę w internecie, jak np. informacja o realizowanych do tej pory działaniach SEO oraz o istotnych dla klienta usługach bądź artykułach, które stara się wypromować.
Rozliczenie za wyniki – czy to korzystna forma rozliczeń z firmą SEO?
Ostrożnie należy potraktować firmy SEO, które oferują umowę z rozliczeniem się za uzyskany wynik. W takim modelu płatność odbywa się dopiero wtedy, kiedy frazy kluczowe zdobędą ustalone w umowie pozycje w SERP (przykładowo wejdą do Top5 lub pierwszej strony wyników). To nadal często napotykany sposób rozliczeń, aczkolwiek wiąże się z dużym niebezpieczeństwem – można wszak uzyskać szybkie rezultaty za sprawą łamania reguł ustalonych przez Google. Codziennie modyfikowany algorytm też nie pomaga w spełnieniu obietnic złożonych klientowi, z tej przyczyny sumienna firma SEO nigdy nie zapewnia osiągnięcia konkretnych wyników. Jeśli chodzi o opłatę za działania firmy SEO, to z rzadka jest ona stała – zwykle w pierwszych miesiącach po podpisaniu umowy potrzebne jest zaangażowanie większego budżetu, by przeprowadzić wnikliwy audyt SEO, a następnie wykonywać wszystkie wyliczone w nim sugestie. W kolejnych miesiącach współpracy, jak witryna zleceniodawcy jest już zoptymalizowana, wydatki na prace bywają o wiele niższe.
Siedziba firmy:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]